Proszę obrócić urządzenie

Blog

19.04.2021

Niecodzienne biura z klimatem do codziennej pracy

Obchodzony 18 kwietnia Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków to świetna okazja, by spojrzeć na to, jak wartościowe obiekty z przeszłości zyskują drugie życie. Nie zawsze są to wyłącznie miejsca edukacji, pamięci czy kultury. Zabytki świetnie sprawdzają się również w roli miejsca pracy biurowej, stanowiąc niezwykle klimatyczną alternatywę dla licznie powstających kompleksów biurowych.

Na początek warto podkreślić, że wysokiej jakości przestrzeń do pracy dla firm nadal jest wielce pożądana i nie zmieniła tego nawet pandemia. Świadczy o tym notowany na polskim rynku nieruchomości konsekwentny przyrost nowych powierzchni biurowych. W dobie powstających co rusz futurystycznych wieżowców ze szkła i stali, walory budynków zabytkowych przystosowanych do funkcji biurowych stają się coraz bardziej unikalne. Zapewniają one bowiem zupełnie inne atuty w oczach pracownika, jednocześnie budując nietuzinkowy wizerunek firmy. Jakie są zatem zalety ulokowania działalności w zabytku?

Po pierwsze, dobry klimat

Potężne, zwarte i najeżone technologią kompleksy biurowe rzadko wzbudzają w swoich użytkownikach jakikolwiek sentyment. Obiekty zabytkowe wznoszone były według innych założeń projektowych, co dziś nadaje im bardziej humanistycznego i kameralnego charakteru. Cechują się intrygującą architekturą, która daje im niewymierny atut – niepowtarzalną atmosferę i koloryt. Na unikatowość takich miejsc wpływa też z reguły spokojna aura, jakże odmienna od monumentalnych centrów biznesowych. Zabytkom często towarzyszy obfita zieleń w postaci starodrzewu, tworzącego poczucie harmonii. W samych wnętrzach panuje specyficzny mikroklimat, tworzony przez mury z czerwonej cegły. Duch historii dosłownie unosi się w powietrzu!

Po drugie, prestiż lokalizacji

Wyjątkowy charakter i atmosfera zabytkowych obiektów to duża wartość dodana dla wizerunku firmy w oczach jej otoczenia biznesowego. Nobliwe, elegancko odrestaurowane budynki kojarzą się z prestiżem, dobrym smakiem i wyrafinowaniem. Ich kameralne wnętrza doskonale sprawdzają się nie tylko w roli artystycznego atelier czy pracowni projektowej, lecz również jako kancelaria, punkt obsługi klienta, czy też po prostu siedziba przedsiębiorstwa. Stwarza to możliwość wywołania na potencjalnym partnerze lub kliencie pozytywnego pierwszego wrażenia. A w życiu i w biznesie jest to przecież kluczowe.

Po trzecie, elastyczność i wygoda

Zabytki również mogą być nowoczesne! Współczesne metody rewitalizacji obiektów historycznych pozwalają na zachowanie ich walorów estetycznych, przy jednoczesnym dostosowaniu do standardów współczesnego biznesu. Przykładem jest zespół biurowy Grunwaldzka 184-190 w ramach projektu Garnizon w Gdańskim Wrzeszczu, doceniony nagrodą I stopnia w konkursie „Budowa Roku 2009” w kategorii „Rewitalizacja obiektów zabytkowych”. Cztery budynki usytuowane są w przyjaznym parkowym otoczeniu, z jednoczesnym dostępem do dużej liczby miejsc parkingowych. Położenie bezpośrednio przy al. Grunwaldzkiej, głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta, zapewnia z kolei doskonałe skomunikowanie z innymi częściami metropolii, jak również świetną ekspozycję prowadzonej działalności. Więcej o biurach w garnizonowych zabytkach można przeczytać na stronie www.garnizon.pl, gdzie podany jest też kontakt do osób, które pomogą nam w wyborze odpowiedniego lokalu.

Ponadczasowa i różnorodna przestrzeń

Rezydując w XIX-wiecznych murach można urzeczywistniać nawet najbardziej nowatorskie idee biznesowe, a sprzyja temu otoczenie Garnizonu. Wielofunkcyjna przestrzeń w sercu Wrzeszcza obfituje w różnorodne usługi. Działające tu liczne restauracje oferują szeroką gamę opcji cateringowych. Gastronomia, na czele z pobliskim klubem Stary Maneż tworzy także świetne warunki do nieformalnych spotkań czy wspólnych wyjść „po godzinach”, co stanowi niebagatelną wartość w oczach pracowników.

W strukturze budynków zabytkowych odnajdziemy lokale o różnorodnych metrażach. Niewielkie moduły o powierzchni od 40 mkw. i większe przypadną do gustu małym firmom, pracowniom czy kancelariom, z kolei najemcy o większych potrzebach mają możliwość zagospodarowania nawet całych kondygnacji, liczących po kilkaset mkw. Szerokie możliwości indywidualnej aranżacji wybranej przestrzeni pozwalają na stworzenie przytulnego biura w stylu eko, ale też inspirującej przestrzeni coworkingowej dla rozbudowanego zespołu. Wszystko to w cenach co najmniej konkurencyjnych wobec poziomu stawek w biurowcach klasy A+.

Rynek pierwotny Gdańsk – zobacz co dla Ciebie mamy!